Zgłoś Twoje dziecko do konkursu "Ruszaj z przedszkolakiem łamigłówek szlakiem"

Komunikaty

EDUKACJA I ZABAWA Z DZIEĆMI W DOMU- GUMISIE 08.04.2021 (CZWARTEK)

Dzień dobry Gumisie w czwartek.
Pogoda za oknem niestety nie jest wiosenna ale my postaramy się ją dzisiaj "przywołać" naszymi zagadkami o ptakach.

1. Na początku proponujemy zagadki M. Smułki, dotyczące ptaków powracających na wiosnę do Polski.
W załączniku znajdują się zdjęcia ptaków, prosimy aby po każdej zagadce dziecko wskazało odpowiedni obrazek.

Ma długie czerwone nogi,
Długi dziób.
Choć żabek nie lubi,
To czasem je zje. (bocian)

Śpiew tego ptaka leci wysoko do słonka,
Bo właśnie wołamy na wiosnę … (skowronka)

Ptaszek ten nie jest duży, nie stoi na półkach
I choć, nie wiem czemu, robi kółka,
To wiadomo, że to… (jaskółka)

Ptaszek, o którym myślę, boi się huku,
A oprócz tego często woła: kuku, kuku. (kukułka)

2. Teraz zapraszamy do zabawy dydaktycznej „Zobacz, gdzie jest jaskółka”, w której dzieci przypomną sobie położenie przedmiotów w przestrzeni.

Rodzic prosi, aby dziecko położyło gdzieś swój obrazek, a następnie prosi by powiedziało, gdzie jest ich ptak, używając słów określających położenie przedmiotów w przestrzeni.
Jesteśmy ciekawe jak Wam pójdzie…

3.Na koniec proponujemy świetną zabawę „Przesyłka z Arendelle”- uwalniamy zamrożone zabawki. Wprawdzie zima już za nami ale zabawy z lodem są świetnym pomysłem także i wiosną.

Do zabawy potrzebujemy: miski, mrozu (niskiej temperatury), zabawek, soli, strzykawki lub zakraplacza do oczu lub niewielkie naczynie, miseczki z ciepłą wodą. Zabawę należy zacząć przygotowywać dzień wcześniej lub rano- w dniu kiedy zabawę przewidujemy na późne popołudnie. Wsypujemy kilka lub kilkanaście niewielkich zabawek do miski. Zalewamy wodą i wstawiamy do zamrażalnika. Jeżeli temperatura za oknem będzie w nocy ujemna pojemnik z wodą i zabawkami można zostawić na balkonie.
Zamrożoną bryłę lodu wyjmujemy z pojemnika i pytamy dziecko o to, co stało się z zabawkami. Możemy zapytać o smak, zapach, barwę lodu. Pozwólmy na samodzielne doświadczenie czym jest lód. Pozwólmy dzieciom na wymyślenie sposobów w jaki można uwolnić zabawki.

Potem możemy posypać bryłę lodu solą i obserwować co się dzieje. Można także wykorzystać strzykawkę do której dziecko nabiera ciepłej wody a następnie polewać lód. Pozwólmy dzieciom na swobodne opisywanie swoich spostrzeżeń a jeśli napotkamy na trudności nazwijmy zaistniałe procesy: zamrażanie, topnienie.
Powstałej wody nie wylewamy. Zapytajcie Państwo co pożytecznego zdaniem dzieci można z nią zrobić (np. podlać kwiatki).

Udanego eksperymentowania!
Komunikat 2021-04-08, 09:31 | autor: Aldona Kurkowska
Przedszkolowo.pl logo